2017. augusztus 28., hétfő

Ollóim

"...Az egész  háztartásban nagyon fontos a jó olló. Mindenhez a megfelelő. Sok, jó olló.És a világ legnagyobb félreértése kisgyerekeknek rossz ollót adni. Csak elmegy a kedve a világtól. Jó, ha van csirkeolló, háztartási olló, papírvágó olló, hajvágó olló, köröm- és bőrvágó olló, szabóolló. és bontóolló..." (Petrik A. "a másik kert" 168.o.)

Azt hiszem  az életmódot mutatja a ollófelhozatal.
Nos nekem  a nagyollóim amolyan "mindenes ollók" (törődnek-zúzódnak is) aztán vannak cikk-cakk ollók, mert szeretek papírt vagdosni, és a kicsik a legtöbbet használtak: bőrvágók (nagyon élesek)...körmöt inkább csíptetővel szeretek, és aztán reszelem), de bontani (pulcsikat, ruhákat) többféle van, hegyes végűek, hogy az egész apró sarkakat is jól vághassam, főleg papírból ha  sablont vágok...és persze, hogy a  madárollóm a kedvencem, valamikor régesrégen ajándékba kaptam a lányaimtól, imádom
Egy a lényeg: nagyon jól nyírjanak, feszesek, élesek legyenek :)




u.i. Utólag kiegészülök, mert csak a poszt elkészülte után láttam meg Mamka blogját, és a szép ollóit. Elrohantam a Könyvtárba, és kihoztam az általa emlegetett könyvet, és hú, csodás ollókat láttam, meg érdekességeket, meg az ollóim neveit, (most már legalább azt is tudom, melyik mire készült, bármire is használom, és bár IMÁDOM a szépséges ollókat, nekem inkább a praktikum , amikor vásárolom...ez van :))
a kölcsönkönyv néhány oldala:



5 megjegyzés:

  1. Micsoda gyűjtemény. Egyszerűen nem tudtam megállni, ne szóljak hozzá, bár rólam szól. Mikor eljöttem a munkahelyről semmit nem hoztam magammal, csak egy szikeollót. Enyém volt, nem munkahelyi, valahogy ott hozzám került, évtizedekkel ezelőtt. A munkahelyre azóta sem mentem vissza, tehát az ollónak szimbóluma is van. Tudtuk, persze, nálam be is bizonyosodott. A madárollód pazar, nem csodálom, hogy kedveled. S ahogy a gyűjteményedre nézek, mindig a feketén akad meg a szemem. Miért? Színe és formája miatt?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. nagyon jól vág az a fekete , sokat használom (IKEÁS!)
      és láttam MAMKÁnál egy ollós könyvet is utólag (érdekes egybeesés időben, mert én meg Petrik Adrien könyve alapján gyűjtöttem össze a lakás ollóit:)))

      Törlés
  2. Nem is emlékeztem arra,hogy P.Adrienn írt az ollókról.:) Köszi!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. én meg köszi a te ollós-könyved:))

      Törlés
  3. Egyetértek minden sorral! A jó olló létszükséglet. És a gyerek kezébe is jó ollót kell adni, mert ha nem vág szépen az olló, ő is csak kinlódik. Ugyanez a véleményem a festékről, szinesről stb., stb. Nem szabad sajnálni a pénzt rá, mer megtérül.

    VálaszTörlés