2011. február 22., kedd

Szemétbizsu?

Nem tudok napirendre térni felette, találtam egy olyan furcsa érdekes, új dolgot, hogy bizonyos tenger-(óceán)- partokon (Bermudákon és még pár helyen :)): Egyesült Államokban, Kaliforniában, Északnyugat-Angliában, Mexikó, Hawaii, Puerto Rico, Nova Scotia, Ausztráliában, Olaszországban és Dél-Spanyolországban ) az áramlatok, a dagály, valahogy kilószámra sodor néha partra régen eltört sörös-boros-pezsgős-tudjisten milyen üvegek cserepeit. http://en.wikipedia.org/wiki/Sea_glass

Igenám, de a sós víz a homok súrlódása, a víz sodrása valami egészen elképesztő  formájú  megszelídült színű tüneményeket hoz létre belőlük. A turisták özönlenek, hisz szerencse is kell hozzá, hogy rábukkanj, a helyi lakosok viszont dühöngenek (hiszen a halászatukat teszi tönkre ez a látványosság), ők szemétnek tekintik, és megpróbálják eltüntetni. Megy a harc. De néhány ember elképesztő ékszereket készít belőle. Meglódul az ember fantáziája, de kicsit ódzkodok is. Mindenesetre érdekes.
pl ebben a blogban, vagy itt is

Néhány mutatóban: elképesztő

8 megjegyzés:

  1. Én tuti megpróbálkozok vele:)))

    VálaszTörlés
  2. Tetszenek!
    Csak le kell futnom a partra és hip-hop kezemben az alapanyag...

    VálaszTörlés
  3. amikor tengerparton keresgélek kagylók után ,én is kézbeveszem ezeket az üvegdarabokat és gondolkodom,hogy ez most szemét,vagy kincs? :)
    Van,amelyik gyönyörű.És ha régi, akkor szerintem is érdemes belőle felhasználni,mert micsoda történetük is lehet....

    VálaszTörlés
  4. Kinagyítottam az első képedet és elképedtem.:) Ez őrült mennyiség!Biztosan az áramlat számít...

    VálaszTörlés
  5. Igen, azt mondják, nincs mindíg, és szinte váratlanul jelenik meg, igen az áramlat...

    VálaszTörlés
  6. el is hiszem, nekem is nagyon tetszenek:)))

    Welcome to my Joan

    VálaszTörlés