2011. január 15., szombat

Parmezános zöldborsópüré Sthal-ból indulva, magánváltoztatással

2 evőkanál vaj, 30 deka mirelit zsenge zöldborsó, kb 8 deka parmezán, 3 deci tejszín, frissen reszelt szerecsendió, frissen őrölt fekete bors, 2 csokor (nem tévedés!) friss petrezselyem Egy teflonserpenyőben alacsony lángon felolvasztom a vajat, aztán hozzászórom a mélyhűtőből előkotort fagyos, zöldborsógyöngyöket és fedő alatt puhára párolom őket.

Na innentől már nem az eredeti Stahl receptet követem, bocsi, mert míg Ő „Közben megreszelem a friss parmezánt és előszedem a turmixgépemet a polc mélyéről. Gyorsan beleteszem a gépbe a puha zöldborsót, a reszelt parmezánt és hozzálöttyintem a tejszínt is. A turmixgép fölött alaposan megdörzsölgetem a pici, kézi reszelőn háromszor-négyszer a kemény szerecsendiót, utána jöhet a frissen őrölt bors és ollóval a kupac tetejére nyesem a rengeteg, friss petrezselymet is. Sózni nem szoktam, mert a sajt elég sós szerintem”.

Én meg(tekintve, hogy puhára  párolódott a borsó): egyszerűen villával jól összetöröm a gömböcskéimet, megint párolom, kis tejszínt löttyintve rá, megint töröm, megint párolom tejszínlöttyel, stb. Mikor kellően pépesült, rá a bors, meg az apróra vágott sok-sok petrezselyem (imádom), egy-két húzás a szerencsdióval a reszelőn, bele a parmezánt, oszt jónapot...

Emellett egy teflonserpenyőben, gyorsan megpirítok 2 nagy szelet, ujjnyi vastag füstölt, főtt sonkát mivel a kedvenc sonkaárus bácsi a piacon megest elcsábított :)) két szelet vásárlására 



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése